Instant Filozófus

Friss topikok

  • Instant Filozófus: Különbség, és nem elhanyagolható, hogy a Hilbert tereken alapuló kvantum-mechanika igen sikeres je... (2021.04.21. 06:54) A ma Hilbert tere a jövő platoni testjei
  • Instant Filozófus: @Matematikus: Igen! :) (2017.06.23. 10:13) Szürreális számok
  • Instant Filozófus: @ipartelep: Pontosan. A poszt nemigen érthető nem matematikusok számára, de azt akartam érzékeltet... (2013.10.31. 23:05) "Ráérzések"
  • Instant Filozófus: @ipartelep: A posztjaim (mint ez is) sokszor pillanatnyi érzések, benyomások leiratai. Ebből kifol... (2013.10.31. 22:42) Állatkert
  • ipartelep: Hát, ez eléggé személyes poszt volt, de az a jó... Az ezzel a témával kapcsolatos gondolkodásmódod... (2013.10.14. 20:51) Fényképek

HTML

"Mi lesz velünk, ha kifing a nap?"

2013.07.28. 01:48 | Instant Filozófus | 2 komment

A fenti kérdést - abszolút komolynak szánva - egy kis falu kocsmájában tette fel nekem egy 15-16 év körüli lány vagy tíz évvel ezelőtt. Én egyből megkedveltem, Dr. Vulgáris Ábris pedig, aki velem iszogatott,  "baszni való kis teremtés" megjegyzéssel jelezte nekem a hölgyről alkotott véleményét.. (Hiába, barátot is tudni kell választani.)

Mihelyst napirendre tértem a nem éppen odaillő kérdés felett, elmagyaráztam a lánynak, hogy a Nap úgy kb. 5 milliárd év múlva fog... khm... kihúnyni, szóval nincs ok csokit tömni az ágy alá. Lehet, hogy akkor már nem is a Földön fogunk élni. Nagyon valószínű ugyanis, hogy az emberiség az utolsó cseppet is ki fogja addigra facsarni a bolygóból. A Föld ugyanis kb. olyan, mint a virágcserépben levő talaj. Elhasználható. Ha meg már senki sem fog élni akkor, akkor úgyis mindegy. De ha mégis kihúzná addig a Föld és az emberiség... nos, hát akkor szívás van. Az emberiségnek. A Világ azonban szebb hely lesz - tettem hozzá még én (vagy az alkohol).

Vulgáris röhögve odasúgta nekem, hogy nem lenne hülyeség fokozni ezt az utolsó-nap-pánikot, és ennek ürügyén - carpe diem! - hazavinni a kiscsajt. Ügyet sem vetve arra a kb. harminc év korkülönbségre, és arra, hogy nikotintól sárga fogai és bőre, valamint az alkohol hagyta nyomok nem teszik különösen vonzóvá tinicsajok körében. A dolog jogi oldaláról nem is beszélve.

Címkék: élet vulgáris ábris

A bejegyzés trackback címe:

https://instantfilozofus.blog.hu/api/trackback/id/tr885416831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stella28 · http://www.eszteragnosztikusblogja.blogspot.com 2013.07.28. 21:19:14

Hát, ha nem lesznek emberek, az a világ szerintem nem lesz szép, csak... hát, esztétikai minőség nélküli. Merthogy az, ami szép, az csak a mi szemünkben szép; csak mi tudjuk érzékelni, értelmezni a szépséget. Persze, ha létezik objektív "szépség", az más kérdés, de ennek a létét meg nem igazán látom bizonyítottnak.

Ez persze ugyanúgy vonatkozik a csúfra, a rosszra is, mint a szépre. Mivel - szerintem - mindkettőnek a léte csak rajtunk múlik, érdekes kérdésnek látom azt, hogy megéri-e fennmaradni (az emberiség szintjén) a sok rossz mellett, a jó, a szépség kedvéért...

Instant Filozófus 2013.07.29. 17:54:11

@stella28: Persze, igazad van. Ez a poszt nem annyira a filozófiai elmélkedésnek volt szentelve. :D
süti beállítások módosítása