Instant Filozófus

Friss topikok

  • Instant Filozófus: @quodlibet: Köszönöm! Passzol a téma, pedig nem is olvastam a posztot. :) (2024.09.25. 00:38) Az időről
  • Instant Filozófus: Különbség, és nem elhanyagolható, hogy a Hilbert tereken alapuló kvantum-mechanika igen sikeres je... (2021.04.21. 06:54) A ma Hilbert tere a jövő platoni testjei
  • Instant Filozófus: @Matematikus: Igen! :) (2017.06.23. 10:13) Szürreális számok
  • Instant Filozófus: @ipartelep: Pontosan. A poszt nemigen érthető nem matematikusok számára, de azt akartam érzékeltet... (2013.10.31. 23:05) "Ráérzések"
  • Instant Filozófus: @ipartelep: A posztjaim (mint ez is) sokszor pillanatnyi érzések, benyomások leiratai. Ebből kifol... (2013.10.31. 22:42) Állatkert

HTML

A reklámok szerint a világ - meg a depresszióm

2014.05.28. 07:52 | Instant Filozófus | Szólj hozzá!

Három, mostanában látott reklám által bemutatott kép:

Egy izzadásgátló reklámjában a hatást egy izmos sportoló mutatja be, aki egy vulkán fölött ugrálva végez mindenféle gyakorlatot, és egy csepp izzadság sem préselődik ki a pórusaiból.

Egy autómárka reklámjában egy szép nő vigyorog ki a kocsiból, miközben alul bizonyára nedvesedik attól, hogy milyen mutatványokat mutat be a jóképu pasija az autóban.

Egy arctisztító reklámjában egy hibátlan bőrű(vé Photoshoppolt) modell nézi magát a tükörben, amint a házból való kilépés előtt tisztítja már eleve ragyogó arcát.

A fenti, tévéből vett reklámok így mutatják tehát a világot. Most Instant Filozófus elképzeli, hogyan is zajlanak a fenti életképek a valóságban, az átlagfelhasználó általi használat közben.

Az izzadásgátlót egy kapuzárási pánikban szenvedő ötvenes fickó keni/fújja a (felesége által túl szőrösnek ítélt) hónaljára, de nem azért, hogy tüzes vulkánokat ugorjon át megizzadás nélkül, hanem azért, mert egy kurva kemény napja lesz az unott munkahelyén, melyet legszívesebben a földdel tenne egyenlővé.

Az autómárka nője nem vigyorog kifelé a kocsiból, csak bámul, és a legkevésbé sem nedvesedik, ahogy a férje vezeti a 20 éves Suzukit. Az autót, melyhez közös életük elején még annyi - megvalósulatlanul maradt - álomutazás kötődött.

Az arctisztítót magára kenő nő... és itt abbahagyom, mert érzem, hogy kezd magával rántani a depresszió ahogy magam elé képzelem milliók, milliárdok sematikus életét. Köztük az enyémet... Az örvényként lehúzni próbáló melankóliámat szemlélve azonban történt valami szokatlan: a hosszú hónapok óta (egy év is van már, vagy picit több) nem látott énemmel találkoztam. A sétálva szemlélődővel, az elcigarettázgató, bús-borús, de mégis vidám énemmel. Az életvidám párom mellett nem mutathatom depressziósnak magam, ezért nem találkoztam ezzel a személyiség-részemmel már egy ideje. Ez az énem mostanában úgy nyomódgatik el, mint a korábbi cigarettáim.

Tessék: az ember egy kapcsolatban még a saját bejáratú melankóliáját sem élheti meg örömmel.

Címkék: reklám depi méla

A bejegyzés trackback címe:

https://instantfilozofus.blog.hu/api/trackback/id/tr926222206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása